|
Systém pro marketingové šíření agendy on-line prodeje
Drdla, Jiří ; Kreslíková, Jitka (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem informačního systému pro podporu internetového prodeje. V úvodní kapitole definuje řešený problém, dále analyzuje konkurenční softwarové řešení a shrnuje jejich klady a zápory. Z těchto údajů jsou dále definovány požadavky na navrhovaný systém. Jednotlivé funkce jsou podrobně rozepsány a výsledkem je návrh a popis implementace informačního systému. V poslední kapitole jsou rozebrány možnosti dalšího rozšíření informačního systému.
|
|
Chovane spotrebiteľa pri online nákupe potravín
Smrečková, Natália
Cílem diplomové práce bylo vytvořit návrhy a doporučení pro online prodejce potravin, díky kterým by mohli zvýšit svou úspěšnost na trhu. Na základě primárních a sekundárních dat byly zjišťovány charakteristiky nákupního chování a vliv pandemie Covid-19 na nakupování potravin online. Z primárního výzkumu vzešlo, že 70 % respondentů již má předchozí zkušenost s nákupy online. Ze zbývajících lidí je 60 % k využití služby v budoucnosti nakloněna. Výsledkem zabývající se touto problematikou je vytvoření segmentů, na které jsou zpracovány návrhy komunikační strategie pro online prodejce potravin.
|
|
E-commerce development study and future expectations in Albania
Buçpapaj, Etla ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza e-commerce trhu v Albánii a vymezení zákaznického chování Albánců k místním e-commerce poskytovatelům. Několik studií na podobné téma bylo provedeno v rámci rozvinutých států. Nicméně žádná studie se netýkala rozvíjejících se zemí. Z tohoto důvodu se tato práce zabývá jednou z nejmenších rozvíjejících se ekonomik v Evropě, kterou je Albánie. V dnešním globalizovaném světě, ve kterém figuruje internet jako hnací síla, je E-commerce nezbytnou součástí firem, které chtějí dosáhnout konkurenceschopnosti a udržení svých zákazníků. Místní firmy každý den zápasí o přežití a o dosažení profitability v ekonomice, která je globálně orientovaná a ve které je pohyb zboží snadnější než kdy dříve. Pro tuto práci byl zkonstruován online dotazník používající Google formu, který byl následně zaslán skrz sociální sítě. Jedná se tedy o cílování respondentů jakožto online zákazníků. V období od 19. do 25. března 2017 bylo obdrženo 300 relevantních odpovědí. V této diplomové práci je také zahrnutá případová studie, která se zabývá analýzou jednoho z největších poskytovatelů B2B a B2C obchodu. Výsledky dotazníkového šetření a případové studie ukazují, že chování zákazníků je ovlivněno několika faktory. Těmi jsou nedostatek důvěry, národní kultura, zkušenost s online nákupem, přístup k internetu, infrastruktura, rodina, marketing apod.
|
|
Systém pro marketingové šíření agendy on-line prodeje
Drdla, Jiří ; Kreslíková, Jitka (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem informačního systému pro podporu internetového prodeje. V úvodní kapitole definuje řešený problém, dále analyzuje konkurenční softwarové řešení a shrnuje jejich klady a zápory. Z těchto údajů jsou dále definovány požadavky na navrhovaný systém. Jednotlivé funkce jsou podrobně rozepsány a výsledkem je návrh a popis implementace informačního systému. V poslední kapitole jsou rozebrány možnosti dalšího rozšíření informačního systému.
|
|
Vliv technologií na hudební průmysl z hlediska distribuce hudby
Labská, Julie ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Šťástka, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vlivu technologií na hudební průmysl z hlediska distribuce hudby. V úvodních kapitolách je pro zasvěcení do tématu popsána změna vnímání a tvorby hudby v čase a vývoj technologií s hudbou souvisejících v historickém kontextu. Dále se práce soustředí zejména na současné technologie, tedy digitalizaci a internet, změny, které s jejich rozšířením distribuce hudby prodělala, a legislativní rámec související se sdílením a stahováním hudby prostřednictvím internetu. V reakci na zvyšující se intenzitu porušování autorských práv neautorizovaným šířením hudby a tím vyvolaný pokles prodejů fyzických nosičů bylo zástupci hudebního průmyslu vytvořeno několik dílčích strategií na podporu legálního rozšiřování online služeb poskytujících hudbu a zvyšování povědomí společnosti o autorských právech. Práce analyzuje a hodnotí tyto strategie a na základě historického vývoje a současné situace odhaduje budoucí vývoj hudebního průmyslu. Dílčím cílem práce je zhodnocení, zda má prodej fyzických nosičů budoucnost jako hlavní zdroj příjmů hudebního průmyslu či nikoliv.
|
|
Srovnání online prodeje vybraných produktů
Součková, Pavla ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Pakosta, Jaroslav (oponent)
První část práce je zaměřena na internetový prodej, jeho specifika a přínosy internetu v této oblasti. Jsou zde shrnuty výhody i nevýhody, které internetový marketing pro podnikání online přináší. Ve druhé kapitole práce je prostřednictvím statistických dat analyzován vývoj online prodeje, kde je podrobně zachycen vývoj v České republice. V hlavní části práce je v souvislosti se statistickými výstupy srovnán online prodej produktů ve vybraných internetových obchodech. Podrobně je porovnání sortimentu a ceny provedeno na příkladu prodeje LED televizorů. Dále jsou srovnávány dodací i platební podmínky a další nabízené výhody jednotlivých eshopů.
|
|
Analýza slevových serverů typu Groupon.com
Nedvídek, Daniel ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Dudáková, Tereza (oponent)
Práce se zabývá prodejem zboží a služeb přes slevové servery typu Groupon.com, které jsou novinkou na českém internetu. Součástí práce je popis principu, na kterém je tento model prodeje založen, jeho vznik, vývoj a možné alternativy prodeje. Dále důvody, proč je tento prodej v dnešní době, tak populární, a to z pohledu prodávajících, kupujících i zprostředkovatelů. Ve své práci jsem použil model, kterým se pokusím vysvětlit závislost počtu prodaných kusů na zvolených proměnných. Model je založen na datech z již proběhnutých prodejů na českých slevových serverech. Dále ve své práci interpretuji výsledky svých dotazníků, které byly vyplněny, jak prodávajícími, tak i kupujícími.
|